predavanja (P) | - MENADŽMENT I INFORMATIKA (UVOD): definicija, razine i funkcije menadžmenta, menadžerske vještine, organizacijska i poslovna informatika; uloga i zadaci informatičkog menadžmenta;ocjena sposobnosti strateškog razmišljanja; uloga IT-a u ostvarivanju misije organizacije - analiza internih faktora, ključni pokazatelji poslovanja, utvrđivanje misije IT tvrtke i poduzeća koje posluje na internetu; prepoznavanje temeljnih vrijednosti organizacije i sastavljanje izjave o viziji IT tvrtke; misija IS; VMOST analiza aktivnosti IT funkcije u ostvarivanju vizije organizacije.
- ULOGA INFORMATIKE U IMPLEMENTACIJI STRATEGIJE ORGANIZACIJE: primjena IT-a u ostvarivanju generičkih strategija; SWOT analiza IT potpore u implementaciji generičkih strategija; utvrđivanje strateških opcija IT potpore ostvarivanju generičke strategije; uloga IT-a i informatičkih projekata u implementaciji strategije rasta organizacije; razvojna matrica IT-a (informatički projekti);
- IT I STVARANJE DODANE VRIJEDNOSTI: Mjesto IT-a u lancu vrijednosti; Analiza lanca vrijednosti IT tvrtke; Analiza dodane vrijednosti IT proizvoda i usluga; životni ciklus IT proizvoda i usluga; strategija upravljanja IT proizvodima i uslugama; strategije rasta prodaje IT proizvoda i usluga (Ansoffova matrica); utvrđivanje strategije pospješivanja prodaje IT proizvoda.
- INFORMATIČKI INŽENJERING I INFORMATIČKI KONZALTING: informatički inženjering; područje IT konzaltinga; informatički konzalting kao potpora informatičkom menadžmentu (vrednovanje i izbor dobavljača IT opreme i usluga); primjena IT-a u ostvarivanju ciljeva organizacije; odnos poslovne strategije i strategije razvoja IS-a i IT infrastrukture; analiza dionika i njihovih poslovnih potreba; utvrđivanje strateških ciljeva i ključnih veza među strateškim ciljevima; IS i IT kao kritični faktor poslovnog uspjeha.
- INFORMATIČKI KONZALTING: prepoznavanje novih poslovnih prilika zasnovanih na IT-u i rješavanje slabosti IT potpore i IT infrastrukture; razvoj vrijednosnih propozicija; prevladavanje jaza između budućeg i sadašnjeg stanja; integracija sustava i informatički konzalting; dizajn i redizajn računalom podržanih poslovnih procesa, tehnike prikupljanja podataka.
KOMPETENCIJSKI OKVIR INFORMATIČKOG KONZALTINGA: informatičari u ulozi eksperta i/ili poslovnog savjetnika; vještine i karakteristike IT konzultanta; specijalnosti idealnog konzultanta: poznavanje specifične djelatnosti, funkcionalna ekspertiza i upravljanje odnosima; glavne osobine dobrog konzultanta; kodeks ponašanja i etika konzultanata.
- PROCES SAVJETOVANJA I ULOGE SAVJETNIKA: proces savjetovanja; evropska norma EN 16114 za savjetodavne usluge; uloge savjetnika i savjetodavnih organizacija; kontinuirano poboljšavanje procesa savjetovanja i savjetodavnih usluga; PDCA ciklus procesa savjetovanja; predmet savjetovanja: savjetovanje menadžera, pomoć u transformaciji procesa i sustava, pomoć u analizi i rješavanju problema, edukacija i osposobljavanje; poboljšavanje procesa i sustava: projekti reinženjeringa, projekti poboljšanja, radionice o potrebnim poboljšanjima; alati potrebni za obavljanje savjetodavnih usluga; tehnike prikupljanja podataka.
INTERVJUIRANJE KAO NAČIN PRIKUPLJANJA PODATAKA I ISTRAŽIVAČKI ALAT: strukturirani i otvoreni intervju, provedba intervjua: priprema, početak, vođenje intervjua (rasprava), zaključivanje intervjua, praćenje; izrada plana razgovora s klijentom, način postavljanja pitanja tijekom intervjua, intervjuiranje prema utvrđenom planu.
KOMUNIKACIJA: govor tijela - razumijevanje neverbalne komunikacije, aktivno slušanje, vještine pisanja, priprema i vođenje učinkovitih sastanaka, planiranje radionice.
UČINKOVITE PREZENTACIJE: opis procesa prezentacije: priprema, uvod, provedba, zaključivanje; prezentacijske tehnike, priprema i izvođenje prezentacije (primjer po izboru).
- FUNKCIONALNE EKSPERTIZE: upravljanje funkcionalnim ekspertizama: područja upravljanja, faze konzultantskih projekata (angažmana konzultanata), spajanje savjetodavnih medologija (struktura); svrha projekta i projektni ciljevi, projektni rezultati i isporučevine, utvrđivanje prioriteta savjetodavnog projekta, matrica isplativosti projekta, projektni plan; praćenje: vođenje naloga, izrada matrice faze praćenja, razrada utvrđenih potreba klijenta, definiranje angažmana i izrada sinopsisa savjetodavnog projekta, projektni rizici, određivanje potencijala naplate savjetodavnih usluga, evaluacija ekonomičnosti angažmana, prezentacija rješenja klijentu; iniciranje: izrada matrice faze iniciranja, organiziranje angažmana i projektne infrastrukture; provedba: upravljanje vrijednosnim propozicijama, opseg projekta i projektna rješenja, upravljanje osobljem i odnosima s klijentom, projektna infrastruktura komunikacija; kompletiranje: izrada matrice faze kompletiranja, evaluacija angažmana savjetnika, ocjena zadovoljstva klijenta, završetak angažmana; primjeri: upravljanje kvalitetom softvera i informacijskih usluga (ljudski resursi, procesi ili IT tehnologija).
- KAKO POVEĆATI DJELOTVORNOST TIMOVA I ULOGA IT KONZULTANTA: projektna organizacija (tipovi i struktura savjetodavnih timova, uloga konzultanata), faktori uspješnosti savjetodavnih timova; stadiji razvoja savjetodavnog tima: formiranje, zbrka, normiranje, izvršavanje; učinkovitost tima, izgradnja tima (teambuilding).
FACILITACIJA: definicija, tehnike facilitacije: prikupljanje ideja (brainstorming, analiza uzroka i posljedica), kontrola (analiza odnosa snaga), sužavanje (metoda Delphi); oblik rada: sastanak, facilitirana sjednica (priprema, praćenje); savjeti za facilitatore.
UPRAVLJANJE PROMJENAMA: promjena i upravljanje promjenom; razlozi neprovođenja potrebnih promjena; krivulja promjene; održive promjene; modeli upravljanja promjenama (Koter, Levin), poboljšanje IT proizvoda i usluga (primjena alata SCAMPER).
- IZGRADNJA SAVJETODAVNE PRAKSE: strategija razvoja savjetodavne prakse; ključne sposobnosti konzultanta; analiza snaga (unutarnjih sposobnosti) savjetodavnih timova i organizacija i planiranje njihovog razvoja; profil savjetodavne organizacije; osobni razvoj člana konzultantskog tima (model GROW); vizualizacija uspjeha konzultanta;
- PRODAJA SAVJETODAVNIH USLUGA: utvrđivanje prodajne strategije: analiza vanjskih faktora (izrada PEST i PESTEL analize), izbor ciljnog tržišta, profil sektora (klijenta); planiranje rada konzultanta te savjetodavnih timova i organizacija; marketinški plan IT konzultanta i savjetodavne organizacije; planiranje prodaje i analiza ostvarivanja prodaje savjetodavnih usluga; načini promocije konzultanta; uspostava i održavanje poslovnih kontakata s klijentima, procjena korisnikovih potreba, nuđenje savjetodavnih usluga, dijagnoza i analiza specifikacija, priprema i prezentacija ponude, izrada studija slučaja: primjena studije slučaja u prodaji savjetodavnih usluga, sadržaj studije slučaja, kako pisati studiju slučaja, izbor studije slučaja, primjena studije slučaja u izradi prijedloga rješenja za klijenta; definiranje pregovaračke strategije i pregovaranje;
- ALATI POTREBNI ZA SVLADAVANJE KOMPLEKSNIH PROBLEMA: Osnovne faze rješavanja problema; SIMPLEX - Integrirani proces rješavanja problema; Tehnike pronalaženja problema (PEST/PESTEL, CATWOE); Prikupljanje podataka o problemu; Tehnike prosuđivanja činjenica ("So what"), Tehnike definiranja problema: Brainstorming, reverzni brainstorming, "5 zašto?", Drill Down - stablo, tablica, Analiza uzroka i posljedica, Određivanje faktora (4P, 4S, 6M, 8P).
- ALATI ZA RJEŠAVANJE PROBLEMA: Identifikacija mogućih uzroka, Ishikawa dijagram; Alati za poboljšanje proizvoda i usluga (SCAMPER); Sistemski dijagrami.
PROCES STVARANJA ODLUKA: Sustavni pristup stvaranju odluka; Koraci u stvaranju odluke; Alati koji se koriste u procesu stvaranja odluka; Stvaranje konstruktivnog okruženja: Vroom-Jetton-Jagov model, uključivanje meritornih ljudi (analiza dionika), grupno odlučivanje, obuhvat svih mišljenja: primjena Delphi tehnike (s facilitatorom) i Stepladder tehnike, postavljanje pravih pitanja (5W);
- STVARANJE ODLUKE: generiranje alternativa: generiranje ideja (Brainstorming i reverzni brainstorming), korištenje različitih perspektiva (Reframing matrica) i organiziranje ideja (korištenje dijagrama afiniteta); Ispitivanje alternativa: Analiza rizika, implikacije (6 pametnih šešira, analiza utjecaja rizika), metode validacije alternativa (Pristup PMI, Analiza troškova i dobrobiti, Starbursting dijagram).
- PRIMJENA ALATA ZA DONOŠENJE ODLUKA: validacija ideja: određivanje točke pokrića, izračun vremena povrata, izračun neto sadašnje vrijednosti (NPV) projekta i poduzetnika (investitora), izračun interne stope rentabilnosti (IRR); izbor najbolje alternative: Pareto analiza, stablo odlučivanja; provjera odluke: statičke i dinamičke procjene, analiza osjetljivosti, utvrđivanje konsekvencija koje donosi promjena u budućnosti; saopćavanje odluke.
- USPJEŠNA PROVEDBA SAVJETODAVNIH ZADATAKA I PRIMJENA TEHNIKA UPRAVLJANJA VREMENOM: koristi od upravljanja vremenom; pogreške u upravljanju vremenom; Odnos važnosti i hitnosti aktivnosti; liste zadataka (otvorene/zatvorene) i primjena kalendara; Određivanje prioriteta zadataka; Akcijski programi.
|