Naziv predmeta | Sustavi upravljanja sadržajem |
Detalji | Kod VSITE275 Skr. SUS ECTS 5 Godina 2 Semester Ljetni semestar Vrsta obvezatni smjera Razina HKO 7 Diplomski studiji E-Learning 0% |
Aktivnosti | DIT zg - Zim 24/25 ECTS Jedinice Sati Svega P 1 15 2 30
A 0 0 0 0
L 1 13 2 30
S 0 0 0 0
KA 0 1 1 0
KP 0 2 1 0
PR 0 0 0 0
IP 0 1 1 0
IU 0 1 2 0
SU 3 1 90 90
|
Nastavnici | Nositelji: Dalibor Bužić, v. pred. |
Preduvjeti | Nema |
Sadržaj | Definicija sustava za upravljanje sadržajem. Vrste sustava obzirom na tip podataka. Funkcije CMS-a. Prednosti korištenja CMS-a. Raspoloživa okvirna rješenja i njihov odabir. Sistemski zahtjevi. Instalacija, lokalizacija i podešavanje sustava. Komponente sustava i njihova prilagodba. Razvoj vlastitih komponenti. Izrada sadržaja. Upravljanje životnim vijekom sadržaja. Multimedijalni sadržaji. Definiranje grupa korisnika i dodjela ovlaštenja. Sigurnost CMS-a. Organizacija sadržaja. Interakcija s posjetiteljima portala. Upravljanje Internet portalom.
|
Ciljevi učenja | Osposobiti studenta za implementaciju sustava za upravljanje sadržajem web sjedišta.
|
Ishodi učenja | 1. Specificirati sustav za upravljanje sadržajem i njegove funkcije, sistemske zahtjeve, prezentirati raspoloživa okvirna rješenja. 2. Instalirati i podesiti sustav, prilagoditi komponente sustava. 3. Razviti vlastite komponente. 4. Definirati korisnike, grupe i uloge, definirati interakciju s korisnicima. 5. Izraditi sadržaj, upravljati životnim vijekom sadržaja, upravljati portalom.
|
Sposobnosti | Studenti su osposobljeni za izbor, instalaciju i podešavanje sustava za upravljanje sadržajem, te za izradu web sjedišta s dinamičkim web stranicama.
|
Preporučena literatura | 1. Boiko, B.: Content Management Bible, Wiley 2001.
2. Halvorson , K.: Content Strategy for the Web, New Riders Press, 2009.
|
Dodatna literatura | 1. Web sjedište api.drupal.org
|
predavanja (P) | - Definiranje sadržaja. Formatiranje sadržaja prema emocionalnom i vizualnom efektu te dosegu. Struktura sadržaja. Koraci upravljanja sadržajem.
- Funkcionalnost i značenje sadržaja. Upravljanje sadržajem. Sustav prikupljanja.
- Sustavi upravljanja i objavljivanja. Potreba za SUSom. Komponentni, kompozicijski i shematski sustav.
- Utjecaj drugih djelatnosti na SUSove. Grane (područja primjene) SUSova. Mali projekti uvođenja SUSova.
- Zanimanja u SUSu.
- Faze uvođenja SUSa. Priprema za projekt. Osiguravanje projektnog mandata. Prikupljanje zahtjeva.
- Logičko oblikovanje SUSa. Odabir SUSa. Uvođenje u primjenu.
- Kotač upravljanja sadržajem. Rad s metapodacima.
- Katalogiziranje publike. Oblikovanje publikacija.
- Oblikovanje tipova sadržaja. Rad s autorima i preuzetim sadržajima.
- Oblikovanje pristupnih struktura - hijerarhija, indeksa, poveznica i slijedova. Oblikovanje predložaka, personalizacije i radnih dijagrama.
- Sigurnost SUSa. Rizici zloupotrebe. Tehnike zaštite.
- Razvoj vlastitih komponenti. Akcijske i filterske kuke. Shortcode. Korisnički tipovi postova.
- Redizajn vođen strategijom sadržaja.
- Uvod u analizu ponašanja posjetitelja.
|
laboratorijske vježbe (L) | - Instalacija WordPressa. Izrada postova.
- Prilagođavanje postavki sustava. Napredne mogućnosti postova.
- Stranice u WP. Stvaranje kategorija i izbornika.
- Dodaci (pluginovi) - životni ciklus. Taktika pretraživanja dodataka u bazi. Opće smjernice za korištenje dodataka.
- Instalacija i podešavanje odabranih dodataka.
- Optimizacija za tražilice.
- Prilagođavanje izgleda portala - uvod u uređivanje teme.
- Uređivanje teme. Korištenje teme djeteta.
- Rad s predlošcima.
- Korisničke uloge i dodjeljivanje dozvola.
- Primjena tehnika zaštite SUSa.
- Stvaranje vlastitih dodataka
- Stvaranje vlastitih tipova postova. Preuzimanje sadržaja iz vanjskih izvora.
- Nije definirano
- Nije definirano
|
kolokvij - zadaci (KA) | - Nije definirano
|
kolokvij - teorija (KP) | - Cjeline U1-U7. Kolokvij se polaže pismeno. Prolaz na kolokviju: 50% minimalno, uvjetni prolaz je 40% (u ukupnom zbroju mora biti 50% oba kolokvija). U slučaju jednog nepoloženog kolokvija moguće su dvije nadoknade (ispravci) kolokvija na redovnim ispitnim rokovima (zimski rokovi za studente zimskog semestra).
- Cjeline U8-U15. Kolokvij se polaže pismeno. Prolaz na kolokviju: 50% minimalno, uvjetni prolaz je 40% (u ukupnom zbroju mora biti 50% oba kolokvija). U slučaju jednog nepoloženog kolokvija moguće su dvije nadoknade (ispravci) kolokvija na redovnim ispitnim rokovima (zimski rokovi za studente zimskog semestra).
|
ispit - zadaci (IP) | - Nije definirano
|
ispit - teorija (IU) | - Ukoliko student nije položio kolegij preko kolokvija, mora pristupiti pismenom ispitu cijelog gradiva U1-U15. Pismeni ispit ima između 6 i 8 pitanja. Minimum za prolaz je 50% odgovorenih pitanja. Konačnu ocjenu sačinjavaju kolokviji teorije (ili rezultat ispita) 63%, obavezni projekt 21%, izlazni testovi laboratorijskih vježbi 11% te izlazni testovi predavanja 5%. U slučaju nepoloženog jednog kolokvija, student ima mogućnost popravka (ponavljanja) kolokvija dva puta (u redovnim terminima zimskih ispitnih rokova). Ako u ta dva dodatna pokušaja ne uspije položiti kolokvij, ispada iz bolonjskog sustava kolokvija te polaže klasičan ispit cijelog gradiva. Studenti koji nisu u sustavu kolokvija polažu kompletno gradivo kolegija odjednom. Raspon ocjena: 0-50% nedovoljan 50-62,5% dovoljan 62,5-75% dobar 75-87,5% vrlo dobar 87,5-100% izvrstan (odličan).
|
samostalno učenje (SU) | - testovi i kolokviji, konzultacije, samostalni rad i samostalno učenje
|